top of page
Vyhledat

3. DEN 31.7.2019 Olbrachcice Wielkie

Plán: 14,5 km do Stolce a zbytek autem s Pavlem Trasa: Krzelkow, Lípa, Rososznica, Stolec, Ząbkowice Śląskie, Olbrachcice Wielkie


Dnešní den začal velmi pohodlně a proto jsem "vyrazila" na cestu mnohem později:). Za to jsme si užili výtečný moučník a popovídání si s vitální a usměvavou paní domácí. Palo bude mít čas na práci, ale pomalý signál:), a pro mne začíná čas s Bohem.


Brzy za vesnicí sundám boty ( tráva je po vydatném dešti ještě mokrá ) a plním si svou denní porci "bosonohého" putování... dnes mám před sebou především modlitby za nemocné a tak ťapkám mezi poli obrovské kukuřice a zlatého obilí a prosím a děkuji za všechny potřebné, které znám. Věřím v Boží milosrdenství.


Było mi miło.



V určitém okamžiku se zastavím, rozhlédnu se po žírné krajině a za mými zády, ve vysoké kukuřici se ozvou zvláštní zvuky....Ještě jsem zapomněla říct, že většinou několik hodin nepotkám člověka... V té chvíli přemýšlím, jak rychle využít čerstvě nabyté dovednosti 21.století:), aby mé pozůstatky našli rychle:)... A pak ve víře :) pouze zrychlím krok směrem dědině Rososznica....a večer píšu deník. Bůh je dobrý.


Projdu liduprázdnou vesnicí – je třeba ještě říct, že na mne působí ambivalentě ty obrovské obdělané zemědělské plochy a liduprázdné vesnice. V mnohých jsem nenašla ani obchod. K ideálnímu prostředí pro jednoduchý kupředný pohyb a rozjímání přispívá i skutečnost, že mne zatím nikdo neoslovuje ani se na nic neptá. ( kombinace sportovní výstroje, mobilu s navigací a třírohého klobouku u osamělé ženy by přitom otázku nabízela :) No, abych pravdu napsala, s navigací zatím válčím. Příjemný ženský hlas mi sice zřetelně řekne, že mám jít po této cestě ještě 4 km, ale už nehlásí, že v případě křižovatky ve tvaru mírného a pravidelného Y jsem sešla z cesty! Až při pohledu na display a přečtení – VRAŤTE SE NA TRASU - zjistím, že nejsem na správné cestě! Nejen že se musím vrátit, ale na každé křižovatce ( u že jich mezi poli je!) se raději podívám, zda-li jdu správně...no, mám ještě pár dní na zlepšení spolupráce s mou navigací:).



Dnes jsem se pobavila v polském lesíku, kde nebylo rozpoznatelné, co je červená turistická nebo cyklistická značka a navigace mi několikrát hlásila, že odbočit doprava a jít 200m a zase odbočit doleva a jít 200 m a tak párkrát zopakovat...prostě bojovka :) ..nakonec jsem šťastně dorazila do Stolce, který byl v době Moravských bratří první luterskou vesnicí.

A tak jsme před krásným katolickým kostelem ( Palo nadšený z kousku udržovaného trávníku ) zrobili lehký pozdní oběd, podali jednomu pánovi vyčerpávající informaci o VE ve velmi "nalámané" polštině a pokračovali do Ząbkowice Śląskie.


Ve městě jsme ochutnali výbornou místní zmrzlinu ( víte, že zmrzlina slivka má béžovou barvu?), přečetli si turistického průvodce v češtině, viděli šikmou ( snad opravdu záměrně:) věž



a pokračovali do Olbrachcice Wielkie, kde jsme měli zajištěno ubytování u manželů Organisciakových. Paní Alicja se nás ujala, poskytla vlastní zázemí, včetně úrody ze zahrady a opravdového WIFI! A Palo radostně pracuje a já jsem ráda, že je spokojený.


 

Dobrý Bože, děkujeme, že jsi silný a mocný a že odhaluješ pravou podstatu sil, kterých se obáváme. Dej, ať se dáme získat pro zápas víry a projevujeme odvahu v postojích naděje.


bottom of page