top of page
Vyhledat

4. DEN 1.8.2019 Pilawa Gorna

Plán : 12,5 km a kontakty ve městě Trasa : Olbrachcice Wielkie, Brodzisow, Pilawa Gorna



Ranní zpěvy ptactva, koncert mnoha kohoutů, bučení krav a spoustu dalšího vesnického nás přivítalo do opět krásného rána. Paní Alicja nám připravila snídani a v příjemné atmosféře pohostinství jsem se musela donutit vyjít na cestu. Paní Alicja je zcela ponořena do krásy i tvrdé dřiny na "ogorodu" a všechny cestovatelské znalosti nechává na svém muži-profesionálním průvodci...a ten nebyl doma. Proto informace o tom, že mne pustí zadní bránou ( je to zkratka) byla sice romantická, ale za chvíli jsem se brodila zarostlou , nepoužívanou polňačkou plnou kopřiv a bodláků.


No, říká se konec dobrý.... A ten byl. Po 12 km pohodlné chůze jsme se s Pavlem potkali v Pilawě Gornej. Ubytovali se v budynkach miestnych, vyřídili pozdravy od Moravanů na místní radnici, zúčastnili se oslav 75. výročí waršavského povstání a večerní procházka s obětavým, a Moravskými bratry nadšeným, místním patriotem panem Kordasiewiczem . To co jsme se dověděli, předčilo naše očekávání a s úctou jsme stáli v místech, kudy historie nejen šla, ale i stále roste...v parku Moravských bratří. Tady jsem si znovu uvědomila, že stromy po 200 letech jsou monumentální a na velké domy bez dalších investic jen chátrají......



Omlouvám se za sníženou kvalitu fotografií, protože jsem byla tak zaujata výkladem, že jsem byla velmi ledabylá:). Nicméně, dá-li Bůh, nejsme tady naposledy, protože Pilawa Gorna je velmi zvláštní město, vyrostlé na víře, usilovné a kvalitní práci i sociální rovnosti bratrského společenství.

bottom of page